Jaa de sensatie is begonnen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Jaa de sensatie is begonnen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Jaa de sensatie is begonnen!

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

01 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdagochtend was het dan zover. Melissa en ik stonden bij het vliegveld precies om 8u.. Net optijd! :D Het vliegtuig was iets eerder dan verwacht, maar doordat al het openbaar ons mee zat waren we mooi optijd. Toen mam, pap, Ina en Sas het vliegtuig uitliepen, zag ik ze al! Ik zwaaide en Ina zag mij direct, maar mam niet. Na een tijdje kwamen ze met koffers de gate uit en hebben we eerst heerlijk even een kopje koffie gedronken. Daarna hebben we onze huurauto opgehaald, mijn zooi bij de Groote Schuur (mijn oude verblijf) opgehaald en afscheid genomen van Hanneke en Melissa&René.
De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed bij ons verblijf 'Primi Sea Castle'. Onze kamer is erg luxe (met minibar uiteraard!). :D

Zaterdagochtend werden we om kwart over 9 opgehaald door een busje voor ons verblijf.. jaja, HAAIENDUIKEN!
Aaaah.. na 2,5 uur rijden waren we aangekomen in Gansbaai. Alleen de reis met die bus was al prachtig!
We kregen daar een lekkere lunch en moesten (na een instructie over haaien) de boot op. Na een uur varen waren we op de plek. Dat varen beviel pap toch niet zo goed.. en al het eten wat hij dan ook had gegeten kwam er direct bij aankomst al uit!
Ieel.. haha.

De mensen van de organisatie vroegen welke 8 mensen als eerste de kooi in wilde. IK!! Natuurlijk! Haha.. Mam volgde me en we gingen de kooi in.
Ze gooiden vlees met bloed voor de kooi en na 10 minuten kwamen de eerste haaien al. Witte haaien. Aah.. Het was eng! Erg raar om die reusachtige beesten langs/tegen je kooi te zien zwemmen. Ze gingen tekeer op het vlees! Als er weer een haai kwam riepen de mensen: "Down, at your right" En dan moesten we allemaal onder. Daarna ging Sas. Ook hij kreeg er geen genoeg van en ging daarna voor een tweede keer. Een geweldige (enge) en gave ervaring!:D
Op de terugweg gingen mam en ik bovenop de boot, want de zee ging zo tekeer, dat vonden we wel gaaf! We stuiterden steeds meters de lucht in! Geweldig! :D Het weer was die dag ook top!

Vandaag heb ik ze een aantal mooie dingen in Capetown laten zien. Dit hebben we gedaan met de rode bus tour. Erg mooi omdat zo iedereen de omgeving goed kon zien! Het weer was erg mooi en het was de hele dag lekker warm. We zijn naar het Waterfront, Green market Square en Longstreet. Vervolgens zijn we naar een Township geweest en hebben we daar een rondleiding gekregen! Erg indrukwekkend. We hadden pennen en balonnen mee.. al gauw wisten hele groepen kinderen dat er mensen waren die cadeautjes aan het uitdelen waren dus ze stormden op ons af! Erg bijzonder om ze op zo'n manier 'gelukkig' te maken :D

We gaan zo uiteten aan de boulevard bij Campsbay! Heeeerlijk!

Het verblijf is hier trouwens erg mooi en gezellig! We kunnen buiten bij het zwembad drankjes bestellen en het ontbijt is tevens ook heerlijk.

Morgen gaan we naar de Tafelberg, Capepoint en Cape of Good Hope! Whoehoe!

Dinsdag vliegen we naar Johannesburg. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs!! :D

  • 01 Mei 2011 - 17:56

    Vera:

    Hee Jantien!

    Erg veel plezier de laatste paar weekjes, geniet ervan! Groeten aan je ouders en de familie Haan! =)

    xx

  • 01 Mei 2011 - 18:01

    Jolien En Matthijs:

    Lijp! :D doe iedereen de groetjes van ons! Dikke kus

  • 01 Mei 2011 - 18:18

    Iris:

    Hanneke en John waren hier net en vertelde het verhaal over je vader hahaha! En nu we de foto's erbij zien moesten we al helemaal lachen!

    Wat leuk allemaal!
    Tot over een paar weken!

    Liefs

  • 01 Mei 2011 - 20:25

    Haai Jantien,:

    Erg fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat!

    Haha je vader kon niet wachten om de haaien alvast te voeren.
    Knap hoor dat jullie dat durven!
    Heeeel veel plezier,doe je iedereen de groetjes!

    Groetjes van de Bosjes.

  • 02 Mei 2011 - 08:00

    Hanneke:

    He zus!!

    Wat een leuk verhaal weer en geweldige foto's! Haha..
    Wat een mooi uitzicht zeg. Geniet er lekker van. Morgen op naar Johannesburg, daar staat je NOG MEER moois te wachten.
    ENJOY!

    Liefs,

    Hanneke

  • 02 Mei 2011 - 11:12

    Leonie:

    Wow! Wat een foto's Jantien! Griezelig hoor! Wat een ervaring ofniet?
    TOT OVER EEN PAAR WEEKJES!
    Liefs!

  • 02 Mei 2011 - 14:26

    Ria Wolfs:

    wat fijn dat je dan je ouders ziet en met hen gaat haaienduiken, lijkt mij best wel eng. maar wel een hele ervaring, dat maak je niet vaak mee. Ik wens jullie heel veel plezier en geniet van al het moois.
    (ik ben collega van je vader)

  • 04 Mei 2011 - 12:32

    Hanneke Van Dalen:

    He lieve jantienie!

    Ik mis je wel hier hoor, hier bij Groote schuur! Moet toch iemand met mij lachen gieren en brullen op de kamer!?! Het ruikt hier opeens zooooooo lekker nu jij weg bent...! DAT WEL hahaha nee hoor geintje!

    Geniet ervan Fransje! Wat maak je weer een hoop mee! Geweldig!

    Xxxxx en veel liefs uit het veilige oude vertrouwde hosteltje,

    Hannie

  • 06 Mei 2011 - 17:11

    Jolien:

    Jantien Jantien:D wanneer komt er weer een spannend verhaal:D ben zo benieuwd! groetjes aan iedereen, liefs jo:D

  • 13 Mei 2011 - 15:14

    Hanneke:

    Hallo zusje,

    we wachten in spanning op een nieuw verhaal! Haha, ook al weet ik 't meeste al! ;)

    Tot snel zusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 116948

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: