Zo mooi, ik had het niet durven dromen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Zo mooi, ik had het niet durven dromen!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Zo mooi, ik had het niet durven dromen!!

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

16 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Op 3 mei zijn we met de ‘gang’ geland in Johannesburg. We hebben daar in Centurion één overnachting gehad en zijn toen doorgereden naar Hazyview. Het verblijf was daar geweldig! Een super zwembad en we hadden daar een echte sprookjeskamer.

De volgende dag zijn we door de Drakensbergen gereden naar Phalaborwa. De Drakensbergen zijn echt fantastisch, zo geweldig! Ik zat op het randje naar de afgrond te kijken, ik voelde me zo klein! Ik zou er wel uren kunnen zitten.

In Phalaborwa (aan de rand van het Krugerpark is dat) hadden we een geweldige lodge. Een groot zwembad met aan de rand een prachtig barretje. Vanuit het zwembad kon je zo een heerlijk drankje bestellen.
De volgende ochtend hebben we de riviersafari gedaan op de Olifantsrivier in het Krugerpark. We hebben daar wel 40 olifanten gezien! Onbeschrijfelijk! Zelfs de mensen van de boot waren foto’s aan het nemen van de 2 grote verschillende olifantenfamilies die op het zelfde moment kwamen drinken van de rivier. Zo toevallig! Tevens hebben we krokodillen, nijlpaarden, giraffen en buffels gezien. Oh ja, en impala’s.

Al met al hebben we 5 dagen in het Krugerpark gezeten. Het was geweldig! We hebben zoveel meegemaakt dat ik nu niet precies weet wat ik allemaal moet typen haha! We zaten in het Krugerpark ik soort kleine hutjes. Dat was erg gezellig, een echt safari gevoel! Zeker toen er een keer een dode vleermuis lag voor de deur van Ina en Sas in ons gezamelijke huisje. Tevens lagen er allemaal keutels van vleermuizen op hun kamer. IEEEL! Daarna hebben we nog meer van zulke hutjes gehad waar we ook nog lekker een keer hebben gebraaid. Nadat we 3 maand lang elke woensdag bij het verblijf ‘Timour Hall’gebraaid hadden wist ik wel hoe dit moest. Dus ik wilde natuurlijk even mijn ‘braai-skills’ laten zien!! Het was uiteraard overheerlijk! Na deze braai begon echter mijn nachtmerrie. We hadden al eerder een vleermuisdrama meegemaakt in ons vorige verblijf, maar dit sloeg alles! Ik werd wakker van een geluid dat er iets op mijn deken viel (plok!). Ik ontgrendelde mijn mobieltje om met het licht ervan te checken of er iets lag op mijn bedje. Maar nee, ik zag niets. Heerlijk (huheum) ging ik verder slapen. Totdat ik het geluid hoorde dat ik iets hoorde lopen en toen bij mijn oor was. AAAAAHHH!! Ik sprong op en schreeuwde alles bij elkaar. Ik deed het grote licht aan, en daar zat het….. een vleermuis naast mijn kussen op mijn bed!!! Ik ben nog nooit zo wakker geworden en het was een ramp. Half 6 ’s ochtends. Mijn vader wilde (heel komisch) even de held spelen. Hij pakte een handdoekje en ging achter de vleermuis aan. Hij gooide de handdoek op de vleermuis maar de vleermuis fladderde rond zijn benen (tot grote ‘skik’ van mijn moeder en mij hahahaha). We zijn er toen allemaal uitgegaan en ik had uiteraard snel mijn spullen buiten gezet.
Toen we buiten zaten zagen we nog iets.. APEN! Ze terroriseerde het hele terrein en alle tenten en huisjes werden bedolven onder de aapjes. AAAH! Het was dus nog niet afgelopen hahaha.. Mijn moeder vond het wel mooi en nam foto’s. Heel dapper liep ik natuurlijk ook rond over het terrein, totdat ze wat aggressief naar mij toe werden. Ik rende weg en de aap kwam achter mij aan. Een man riep naar mij: JE MOET JE GROOT MAKEN!!’ Dus dat deed ik. Op dat moment kwam er de 2e aap achter mij aan. Ik bedacht mij geen moment en rende achteruit weg. Ik viel over een biels en had de schrik van mijn leven. Op dat moment dacht ik echt dat ik gebeten zou worden en mijn moeder maar lachen.. toen maakte mijn vader de apen bang en ze gingen weg. OEF! Wat wilde ik graag weg van dit verblijf hahaha..:D

We hebben de big 5 gezien in het Krugerpark, super vet! Na de 5 dagen in het Krugerpark zijn we naar Swaziland gereden waar we geslapen hebben in de originele Zulu-hutten (behives). Het was nogal spannend of ik Swaziland wel zou inkomen i.v.m. mijn visum maar ik lachte vriendelijk naar de man en het was na een aantal kopietjes prima. We hebben daar vanallerlei leuke dingen gedaan in Swaziland. Het grappigste was toch echt wel het paardrijden met mijn ouders en Sas en Ina hahaha.. We hebben door de wildernis gereden en ondertussen allerlei wild gezien. De dieren zien je dan niet als mens maar als dier, dus gaan niet aan de kant voor je. Echt super mooi! De man die ons meenam met de paarden leek het leuk om ons ook te laten rijden in drafje. Hiervoor was ik natuurlijk wel in! Ik riep direct het hardste: ‘oh that’s a good idea!!’. Ina en mijn moeder vonden het een minder leuk idee (haha). Ze hobbelden op het paard en ik kon me lachen niet meer inhouden. Huilend zat ik op het paard! Hahaha!

Daarna hebben mijn vader en ik ongeveer dezelfde route gedaan op de mountainbike, super mooi en erg warm haha! De volgende dag hebben we een weeshuis bezocht die ons het dagelijkse leven van hen liet zien. We hadden allerlei cadeautjes voor ze meegenomen waar de weeskinderen erg blij mee waren! Het gaf me een erg dubbel gevoel om daar te zijn en de kinderen zo blij te zien met onze spulletjes. Toen ik zag dat alles heel eerlijk door de baas/leidster van het weeshuis werd verdeeld, was ik erg tevreden. Later heb ik nog even gevoetbald met de jongens, erg leuk!

Er was een lekker restaurant bij het verblijf, waar mijn vader aan de praat raakte met een ober. De ober vertelde mijn vader dat hij mij, nee toch, wel wilde kopen voor 15 koeien. Ik dacht eerst dat het een grapje was, maar het was echt bloedserieus. Het is daar nog traditioneel dat de vrouw moet worden gekocht voor een bepaald aantal koeien, afhankelijk van de status/opleiding. Haha. Een normaal aantal koeien is 11 hoorde ik later, dus ik had het aardig goed gedaan whahaha! Dit alles vond mijn vader natuurlijk wat minder grappig.

Na ons verblijf van 2 nachten in de hutjes zijn we gereden naar St. Lucia. Daar hebben we in een Guesthouse geslapen voor 3 nachten. Er loopt van allerlei wild rond in St. Lucia zoals (nijlpaarden, bavianen en op het moment zelfs luipaarden!!). Het was dus elke avond weer spannend of we wat zouden zien op de weg. We hebben in St. Lucia een boottocht en een safari gedaan. Dat was super mooi! De safari hebben we gedaan in het Imfolozi-park met een ranger. We werden om 5 uur ’s ochtends opgehaald voor ons verblijf door een ranger. Super cool! Toen hebben we tot half 1 door het park gereden. Onderweg hebben we erg veel gezien. Cheetah’s met 2 jongen, parende leeuwen (zeer bijzonder), nijlpaarden, neushoorns enzovoorts. Daarna hebben we ’s middags gebraaid met de ranger midden in de wildernis. Het uitzicht was prachtig!
Op dit moment zitten we in Salt Rock (vlak voor Durban). Vanochtend hebben we een Zulu dorp bezocht. We kregen een rondleiding van iemand die er zelf ook woonde en het was erg indrukwekkend. Deze rondleiding was absoluut niet commercieel en we kregen het werkelijke leven van de Zulu’s te zien. We hebben een pre-school bekeken wat is zelf heb aangevraagd aangezien ik zelf ook lesgeef. De jongen liet me vanalles zien en ik zag dat de klas meer dan 50 leerlingen had in 1 lokaal. Pff! Dat was ff schrikken toen ik die les zag, maar erg interessant en we werden van harte ontvangen op de school!


Later werden we gebracht naar een medicijnvrouw die ons de toekomst voorspelde. Dit hebben we allemaal laten doen en het was erg leuk om te horen. (Gelukkig! Haha) We hebben nog gedanst met een aantal Zulu krijgers en ik heb nog gitaar gespeeld voor ze. Tevens hebben we ons verkleed als een Zulu (erg komisch). Mijn vader was Shaka. Het was vanmiddag erg warm. Nu gaan we ze lekker uit eten en de foto’s zal ik zo snel mogelijk uploaden deze avond.

Aankomende vrijdag moeten we helaas al weer vertrekken maar tot die tijd gaan we nog erg veel dingen doen en zien. Morgen rijden we naar het Zuidelijke deel van de Drakensbergen en overnachten we in een Guestfarm in Winterton (2 nachten). Daarna rijden we door naar Parys, vlak onder Johannesburg zodat we vrijdag een korte rit hebben voor het vertrek terug naar HOLLAND!
Na 4 maand ga ik dan toch weer terug.. het ging zo snel….

Heel veel liefs, Jantien en de familie/vrienden :D

  • 17 Mei 2011 - 08:25

    Hanneke:

    Eindelijk weer een verhaaltje! ;)
    Haha, gave foto's zeg! Nog maar een paar nachtjes, dan zit het hele avontuur er weer op! Geniet er nog even van.

    Tot zaterdag!

    Liefs

  • 17 Mei 2011 - 08:31

    Iris:

    Jantien!

    Wat een leuk verhaal weer.. en dat met die vleermuis vangen etc. zie ik al zo voor me haha!

    En ook erg leuke foto's!
    Nou, we zien je nu wel weer erg snel! Nog maar een paar dagen en dan ben je weer back in Holland (H)!

    De groetjes aan iedereen!
    Liefs

  • 17 Mei 2011 - 08:44

    Ilona:

    Jantien,

    Echt waar ik heb me slap gelachen om je verhaal. Zag het zo voor mij!
    Je foto's zijn weer ongelooflijk mooi! Wat bijzonder om daar te zijn. Geniet er nog even van de laatste dagen!!

    Liefs Ilona

  • 17 Mei 2011 - 09:01

    Conny:

    Wat een mooi,spannend verhaal heb je weer geschreven. Je maakt daar wat mee hé, haha.
    Leuke foto's!
    Heel veel plezier nog,en alvast een hele goede terugreis!

    Groetjes van ons allemaal.

  • 17 Mei 2011 - 14:15

    Frederique:

    Hey Jantien en familie/vrienden,

    Wat een mooi verhaal weer en super gave foto's!
    Ik kan het me haast niet voorstellen dat je al die dieren van zo dichtbij kunt bekijken! Maar wat gaaf zeg!
    Ook super gaaf dat je gitaar hebt gespeeld met al die mannen voor je! Echt leuk! En dan één van die laatste foto's waar iedereen er een beetje anders uitziet! En volgens mij aan het dansen is! Erg gaaf! Maar eigenlijk is alles heel leuk! Geniet nog van je laatste paar dagen daar! Want dan kun je weer van Diepenheim genieten! Ook dan staat al bijna Millingen weer voor de deur! Kun je alle leuke verhalen aan ons gaan vertellen!!
    Jantien, André, Wilma, Sas en Ina nog heel veel plezier de laatste dagen!!

    Groetjes Frederique

  • 17 Mei 2011 - 17:24

    Jolien:

    Heee jantien:D wat gaaf alle dieren zien! behalve dan die rare vleermuizen en apen, lekker dan haha:P! Supertof trouwens, jij op het peerd!:D
    HAHA geniaal, dat ze gaan bieden met koeien op de vrouw. 15 koeien, jij bent toch onbetaalbaar:D!?
    Super leuk alle foto's. Groetjes aan allemaal!

    Liefs Jolien

  • 17 Mei 2011 - 20:48

    Elaine:

    Hee Jantien,

    Elke keer even kijken of je alweer iets nieuws over je rondreis online zet.. En ja hoor.. Wat een super gaaf verhaal weer zeg.. Je maakt er wat mee..! De foto´s erbij maken het helemaal af..

    Heel veel plezier nog met z´n allen.. Geniet ervan.. En voor vrijdag alvast een hele goede terugvlucht en een super thuiskomst!!

    Groetjes Elaine

  • 18 Mei 2011 - 09:05

    Esther:

    Wat een avontuur weer... Ik zag al een paar foto's met herkenbare punten! Leuk om te zien.. Goede reis terug!!!
    X

  • 18 Mei 2011 - 17:18

    Claudia:

    Jeetje wat een verhaal weer zeg! Echt super om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ook geweldige foto's! Wil jullie nog hele fijne dagen wensen en geniet ervan.
    Ben ook wel weer blij als het zaterdagavond is en jullie weer lekker thuis zijn!!!
    Heel veel plezier nog en tot zaterdag!

    Groeten van ons allemaal

  • 21 Mei 2011 - 06:39

    Jarno!:

    Joeeeepieeeee!
    juf is weer in HOLLAND:D

  • 24 Mei 2011 - 11:49

    Esther:

    Nu nog een ik-ben-weer-thuis-verhaal!!! ;-)
    X

  • 25 Mei 2011 - 21:02

    Elaine:

    Hee Jantien, André en Wilma..

    Wat een verrassing toen ik vanmiddag thuis kwam.. Super leuk dat jullie vanuit Zuid-Afrika een kaartje hebben gestuurd..! Ook namens pap en mam bedankt! Fijn dat jullie weer zo hebben genoten.. We zijn benieuwd naar de verhalen..

    Hoe was de thuiskomst? En nu weer hard aan de slag met school he Jantien.. Even wat anders.. Heel veel succes met afstuderen!

    Groetjes Elaine

  • 20 Oktober 2011 - 07:40

    Lia:

    Hoi Jantien,

    Wat leuk om je verhalen over Z-A te lezen!

    South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Je zou bijvoorbeeld deze leuke foto's kunnen uploaden en tips kunnen geven over must sees. Het wordt een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

    Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op www.mijnzuidafrika.nl. Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.

    Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

    Groeten,

    Namens het South African Tourism Team,
    Lia

    South African Tourism
    Jozef Israëlskade 48 A
    1072 SB Amsterdam
    information@southafrica.net

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 32588
Totaal aantal bezoekers 116951

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: