Het bevalt zoo goed!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Het bevalt zoo goed!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Het bevalt zoo goed!!

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

17 April 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Tijdens de mooie muziek en zingende Hanneke probeer ik nu een mooi verhaaltje te schrijven voor jullie. Ik lig nu op mijn bed en heb net lekker mijn Noodles gegeten.

Het is nu inmiddels alweer weer dan een week geleden dat ik hier aankwam bij de Groote Schuur. Ik had al veel verhalen gehoord van het verblijf en was erg benieuwd hoe het nou zou zijn hier. Zaterdag kwamen we bij de Groote Schuur aan, dat is een soort studentenhuis met studenten van de High School Groote Schuur – maar ook met studenten van hele andere opleidingen. Wij zitten hier nu met 9 studenten van verschillende Pabo’s uit Nederland. Echt heel erg gezellig!
Zaterdagavond was het zover: na een avondje stappen moesten we toch echt gaan slapen op de oh zo dunne matrasjes. De volgende ochtend werden we vroeg wakker met spierpijn. Twee andere studenten hebben ons toen geholpen met een extra matras op ons bed, maar ook de 2e nacht was verschikkelijk haha.. Bij het ontbijt hebben we het de eigenaar (Pierre) ook even goed laten weten. Vooral Hanneke heeft het hem even goed duidelijk gemaakt dat het zo niet langer kon haha.
Maandagochtend, ons eerste ontbijt bij de Groote Schuur. Het was prima en we hebben zelf een grote pot pasta gekocht als lekker beleg op ons brood haha. Afgelopen week hebben we ook avondeten gehad bij de Groote Schuur en het was echt goed te doen! We hebben zelfs nog een gebakken vi sje met aardappelsalade en gewone sla gehad haha! Verder hebben we 2 zwembaden bij ons verblijf, 1 oude en een nieuw wedstrijd zwembad (waar wij altijd liggen). Elke werkdag krijgen we ’s ochtends een lunchpakketje mee waar 4 boterhammetjes inzitten met kaas of sandwichspread, oh wat worden we verwend haha!
De was wordt gratis gedaan voor ons op elke woensdag. We moeten dan een plastic zak inleveren met onze kleding erin. Aan de plastic zak moesten we een briefje hangen waarop je moest schrijven welke kledingstukken je erin gedaan had. Ik had echt elk kledingstuk tot in de details beschreven, maar helaas… weg was mijn bruine vestje! AAAAHHH..

Afgelopen donderdag hebben Melissa en ik toch echt definitief afscheid genomen in onze stageklas. Ik vond het erg raar om na 3 maand afscheid te nemen van de leerlingen met het idee dat je ze nooit weer zou gaan zien. Mijn mentor , ik en de kinderen waren verkleed die dag als Grieken om zo de periode af te sluiten. We hadden een tentoonstelling in de klas gemaakt voor ouders en leerkrachten om zo al het werk van de leerlingen tentoon te stellen. Het was een groot succes! Toen alle ouders van de leerlingen in het lokaal waren hield mijn mentor een korte speech over het feit dat ik zou gaan vertrekken en wilde ze mij toch nog even bedanken, erg lief! Melissa en ik waren eigenlijk ook wel blij dat de stage er nu opzat vanwege alle tijd die we in ons onderzoek op stage hadden gestoken. Toen we eenmaal thuis kwamen stond er een verrassing op ons te wachten: 3 spik-splinternieuwe matrassen!! Whoehoe! En oohhh wat slapen ze lekker!

Vrijdag middag hadden Melissa en ik met alle leerkrachten een lunch bij Banana Jam. Dat was echt heerlijk. Later die avond hadden we een diner met Melissa’s mentor en zijn vrouw bij mijn mentor (miss Harrower) en haar man. Dat was erg gezellig! Ik heb een boekje gekregen waar alle leerlingen iets in hebben gemaakt en ik kreeg ook een fles Amarula van haar (altijd goed natuurlijk haha).

Zaterdagavond hebben we met alle Nederlandse studenten een braai gehouden bij Sanne en Quincy in hun achtertuin. Echt super gezellig! :DUiteindelijk toen iedereen vol was hebben we een aantal leuke spelletjes gedaan en zijn we uiteindelijk beland in Tigertiger. Het was echt super gezellig! Het einde was wat minder leuk voor Marinne, des te hilarischer op het einde in de badkamer, want ze had haar teen opengehaald. Bloeden! Melissa en Hanneke lagen al in bed, dus had ik Marinne maar even een mooie pleister gegeven met een Afrikaans prentje (die ik nog van Caroline gekregen had – mijn buurvrouw).

De tijd gaat nu zoo snel, echt jammer. Nog maar 12 dagen voordat mijn ouders komen. Dat gaat snel! En ondertussen heb ik mijn visum nog steeds niet van Home affairs. Aankomende donderdag gaan we naar Home affairs om een stempel te eisen van ze! Echt zo apart, die mensen zijn zooo lui, ik weet niet wat het is. Als ik Swaziland maar in kom tijdens de rondreis…
Inmiddels is Melissa ook begonnen met zingen en dat is toch echt een stuk minder prettig om aan te horen! Haha!

En oh ja.. gisteren zijn we naar de Woodstock markt geweest (old biscuit market). Echt, een hele mooie markt! Van elk land is er een kraampje met voedsel van het land. Héérlijk! Hanneke Marinne en ik hebben daar om 10 voor 10 ons 1e broodje kroket hier gegeten. AAaah! :D

Morgen gaan Melissa en ik naar Manenberg (Township) om een Highschool te bezoeken daar. Dinsdag gaan we naar een school waar nog in het Afrikaans wordt lesgegeven en woensdag gaan we naar de school van Marinne en Hanneke in Heatfield (dat is echt een arme school). Ik ben erg benieuwd! Ik moet nog even mijn been aftapen voor morgen, want ik heb hem net opengehaald aan de auto van Marinne (zie foto). Melissa is nu heel lief voor mij, want ze haalt de cola nu voor mij. Marinne is ook heel lief moet ik zeggen wat ik mocht haar desinfecteerdoekjes gebruiken. En Hanneke is ook heel lief want ze heeft alle foto’s op mijn laptop gezet en mijn muur mooi versierd met een leuk parapluutje. Hahaha..
1x raden wat we nu gaan doen, Pippi Langkous kijken (Hanneke heeft er dvd's van meegenomen naar Afrika aahahaha) :D


Doeeg iedereen! Mis jullie!

  • 17 April 2011 - 18:00

    Wilma:

    Ben ik nu dan eindelijk de eerste die reageert op jouw reisverslag?
    Ook wel jammer dat je stage erop zit, maar dat wil wel zeggen dat 28 april steeds dichterbij komt.
    Nog ruim een WEEK !!!!!!!!!!!!!
    Veel groetjes van je moeder, Dikke Kus. :D:D:D:D:D

  • 17 April 2011 - 18:08

    Maaike Z.:

    He jantien,
    Het klinkt echt heel gezellig daar! ;-) Volgens mij heb je een super stage gehad om op terug te kijken :-) Hopelijk krijg je de stempel op je visum en dan super veel plezier met de rondreis met je ouders! Lekker genieten nog tot dan!
    X

  • 17 April 2011 - 18:18

    Wilma:

    Ik mis nog wel de foto's ?
    Of ben ik daar te snel voor ha ha.
    Nog drie dagen werken en dan heb ik vakantie !!!
    Donderdag naar de kapper, een afrikaans model dacht ik gaat het worden.
    Wat leuk dat je naar die andere scholen gaat kijken, dan kun je ook het verschil zien.
    Heb jij de meiden jou video's van Nijntje al laten zien ??
    Jantien geniet samen nog van de laatste weken, doe de groetjes aan de andere meiden.
    Dikke doei !!!!!! Ma Flodder. :D:D:D

  • 17 April 2011 - 18:34

    Loeki:

    Wat een leuk verhaal weer.
    Zeker erg jammer dat flusje het allemaal vergeten is.
    Maar dat je naar die andere scholen gaat kijken lijkt me erg leerzaam.
    Het verschil in onderwijs zal erg groot zijn.
    Kroepel zal zeker nog laten weten wat hij allemaal heeft gezien, het moet erg mooi zijn geweest.
    Dat Demke het diploma heeft vindt broerke natuurlijk erg fijn.
    Het verhaal is wel weer erg mooi geschreven, de foto's zijn erg spectaculair.
    Wat gaaf dat je met die krokodillen hebt gezwommen, wat vonden je ouders ervan ???
    De groote schuur valt best mee, ik heb van Flapke gehoord dat ook hij een andere matras heeft gekregen.
    Wat een luxe dat nieuwe zwembad, jullie zullen hier zeker veel gebruik van maken.
    Ik ben vorige week nog wezen wikelen met Kniertje, ze heeft een klapjas gekocht echt gaaf!!!
    Heel veel plezier in het zonnige Afrika.
    Groetje Loeki.

  • 17 April 2011 - 18:46

    Hanneke:

    He Sis!!

    Fijn zeg die nieuwe matrassen. Luxe hoor, dat kregen wij niet! :( ;)
    Verschil moet er zijn, Jantien. :P
    Nou, de tijd vliegt inderdaad! Zorg maar snel dat je dat visum hebt.
    Heel veel plezier nog daar!
    Die markt waar je het over had, zijn wij trouwens ook wel geweest. Wist alleen de naam niet meer.
    Erg lekker eten inderdaad..
    Nou tot snel dearna, het aftellen kan al beginnen!

    Liefs,

    Hanneke

    ps. En waar blijven die foto's nu? :)

  • 17 April 2011 - 18:55

    Sanne & Quincy:

    Neee wij willen echt die pipi langkaus dvd's meenemen! Dat het je gelukt is om een verslag te plaatsen, wat is dat internet sloom vandaag zeg!! Wij wisten niet eens dat er 2 zwembaden waren haha! Veel plezier morgen, ben benieuwd hoe dat daar is! xxx

  • 17 April 2011 - 18:55

    Sanne & Quincy:

    Ik bedoel lenen, niet meenemen natuurlijk! Dat past niet eens meer in de koffer...

  • 18 April 2011 - 10:00

    Hanneke Van Dalen:

    He Pipi lang struuufffeee
    Whahahaha
    Was leuk he weer! En dan die windjes van jou.... ohhhoooooo
    Nou Tjuuuuus
    Liefs Hannie

  • 18 April 2011 - 10:30

    Jolien:

    Hee Jannes, elke dag een lekker lunchpakketje sounds good:p
    Leeuk zon boekie met werkjes van de leerlingen, is leuk aandenken:D
    Ik hoop echt dat je visum snel ready is!!
    Veel plezier met je ouders:D:D
    Dikke kus Jo

  • 19 April 2011 - 08:49

    Leonie:

    Leuk verhaal weer Jantien!:D
    Nog een paar weeeekjes!!
    Heel erg veel plezier met je ouders, geniet er nog even van!
    Dikke kus!

  • 19 April 2011 - 13:24

    Conny:

    Hoi Jantien,
    Weer erg genoten van je verhaal,en je mooie foto's!
    Hopelijk krijg je donderdag dan eindelijk je visum!
    Heeel veel plezier met de rondreis die je samen met je ouders en de haantjes gaat maken.

    Groetjes Conny.

  • 21 April 2011 - 13:58

    San:

    Mis jullie... ja ja ja.. ;)!

    Veel plezier nog ffies!!

    Tot na de PD wedstrijden ;).

  • 24 April 2011 - 06:17

    Jarno!:

    Hee juf!:P
    Bij ons is 't lekker warmer dan daar;)
    Dus ik zou maar snel terug komen:(
    Vandaag is het hier 26 graden..:D
    Nog 26 dagen nog maar:|
    Hahaha...
    Ik ga weer...

    Doeegg x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1142
Totaal aantal bezoekers 116929

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: