Mijn eerste braai - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Mijn eerste braai - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Mijn eerste braai

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

28 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een aantal dagen in Capetown te zijn hebben we al veel contacten gelegd met de ‘locals’. Ze hebben ons veel tips gegeven en geregeld voor ons. Chris van de Timour Hall riep ons bij zich met goed nieuws. Er was een extra kamer vrijgekomen. Melissa en ik slapen nu met z’n tweeën op een kamer, en Marinne en Hanneke (Hanneke moet nog komen) slapen ook op een eigen kamer. We blijven dus in de Timour Hall Villa, geweldig! Dit was mogelijk doordat twee andere Nederlandse studenten hebben de boeking geannuleerd. Erg mooi! Ook hebben we een studeertafel gekregen van de schoonmaaksters (haha).
Woensdag hebben we voor het eerst met de bevolking ‘gebraaid’. Het was echt super gezellig! Iedereen kocht zijn eigen vlees en ging het op de grote braai vervolgens braaien. De bar was open en het was super gezellig. Vervolgens zijn we met een aantal mensen naar de kroeg geweest, ‘Pirates’.
Gisteren, donderdag, ging de wekker weer vroeg. We wilden naar het strand dus moesten eruit. Ik ging vervolgens mijn spullen weer ordenen en zag dat ik mijn paspoort kwijt was. De schoonmaaksters, die super lief voor ons zijn, hebben me geholpen de hele kamer te doorzoeken. Mijn paspoort was weg! De dag ervoor had ik hem voor het laatst gebruikt in de supermarkt. Dus gingen we daar heen om te vragen of hij misschien gevonden was. Het meisje achter de balie zei direct dat hij niet gevonden was. Toen zag ik de jongen van de supermarkt die ons had geholpen met de Afrikaanse SIM-kaart. Ik vroeg hem of er misschien een paspoort was gevonden en dat klopte. Hij bracht mij naar de administratie. Een jongen had hem gevonden op straat en netjes teruggebracht naar de supermarkt. Mensen van de supermarkt hadden mij opgezocht op Facebook en een berichtje achtergelaten. Ik vond het echt het super attent. Ik wilde weten welke jongen het was die mijn paspoort had gevonden om hem zo wat Rand fooi te geven maar dat was gewoon maar een jongen zei de vrouw.
Vervolgens hebben we de trein gepakt (1e klas, anders is het niet veilig) en zijn we naar het strand in Muizenberg geweest. Het was een wit strand met allemaal gekleurde huisjes. Erg mooi! Er was veel wind die dag en daardoor konden we er niet lang liggen maar het was erg fijn! Ik ben al best verkleurd! Na het strand hebben we weer bij de Timour Hall Villa lekker in de tuin gelegen. De tuinen rond de Villa zijn echt prachtig!! Zo grote omgeving! Woensdag heb ik er voor het eerst hardgelopen aan het einde van de middag. Eerder kan het niet want dan is het te warm. Er is zoveel ruimte en het is er zo mooi dat het super is om er te hardlopen. Toen ik ging rennen moest ik erg lachen. Voor mij liepen er van allerlei dieren en elke keer als ik een rondje maakte stonden ze er weer. Haha. Melissa en ik gaan zo naar het Waterfront met de trein! Ik ben erg benieuwd, de 'locals' zeggen dat het erg mooi is! :D

X


  • 28 Januari 2011 - 09:31

    Jolien:

    Hee Jantien:D wat fijn datje in dat mooie verblijf kunt blijven:D!
    En super geluk met je paspoort;)!
    Jij krijgt vast een mooi kleurtje van de zon:D!
    Ik blijf je volgen!

    xxx Jolien

  • 28 Januari 2011 - 09:44

    Papa:

    Hoi Jantien, fijn dat het zo goed gaat. Dat van het paspoort vind ik natuurlijk minder, dat snap. Wel gedurfd dat je dat nu al schrijft en niet pas verteld als wij er ook zijn! Zal ik een ketting opsturen, kun je daar je belangrijke spullen aanknopen? Eet (en drink!!) niet te veel. Groeten, XXX en we BELLEN!

  • 28 Januari 2011 - 09:53

    Sanne:

    Kerel..goed voor elkaar...!! Maar geniet nog maar even..maandag begint het zware leven..haha!

    Xx

  • 28 Januari 2011 - 09:58

    Esther:

    Hahah dat is ook echt weer wat voor jou.. Paspoort kwijt! Wel netjes dat ze hem terugbrengen naar de supermarkt! Veel plezier in Waterfront. Daar kun je je wel vermaken. Erg gezellig!!!
    X

  • 28 Januari 2011 - 10:02

    Saray:

    Hoi Jantien,
    Goed te lezen dat je goed bent overgekomen en dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog en we blijven je volgen.
    Groetjes Saray

  • 28 Januari 2011 - 10:03

    Lieke:

    Meisie! ontzettend goed om te horen dat het bevalt daar! Veel succes maandag op je eerste dag;) ik wacht nu al op je volgende berichtje:)

  • 28 Januari 2011 - 10:38

    Esther:

    Hahah dat dekbed bedoelde je.. mooi hoor! :-D

  • 28 Januari 2011 - 11:09

    San:

    Haha, een heerlijk Jantien verhaal. Ik hoop dat je de rest van je vakantie net zoveel geluk houdt als je nu al hebt gehad, dan komt het vast goed :).

    Lang leve Jantien!!!! :D

  • 28 Januari 2011 - 11:17

    Frank:

    Klinkt allemaal geweldig Jantien! Geniet nog van je vrije dagen en succes volgende week:D

    xx

  • 28 Januari 2011 - 11:24

    Hanneke:

    He Jantien!
    Wat klinkt het goed allemaal zeg!! Kan niet wachten om er ook te zijn!! En leuke foto's! Kan ik al een beetje zien hoe het er is (A)
    Nou tot snel he!!
    xx Hanneke

  • 28 Januari 2011 - 11:34

    Hanneke (je Zus):

    Ja hoor, je paspoort kwijt!! Haha, dat kan er maar één zijn uiteraard. ;)

    Wel leuk om te lezen wat je allemaal doet, veel herinneringen komen naar boven! ;)
    Geniet er lekker van!

    Doe de groetjes aan de schoonmaaksters!!

    Liefs je zus

  • 28 Januari 2011 - 11:35

    Anne:

    Hee meid!

    Wat typisch Jantien met dat paspoort! Maar fijn dat ie terug is natuurlijk. En het klinkt echt alsof je het nu al super naar je zin hebt, dus volgens mij komt dat helemaal goed! :-)
    Nog heel erg veel plezier en ik ben nu al benieuwd naar al je avonturen, haha.

    Liefs, Anne.

  • 28 Januari 2011 - 12:05

    Mama.:

    Hallo Jantien.
    Erg leuk te horen dat je het naar je zin hebt.
    Wat leuk dat je je paspoort verloren hebt, hier word ik dus lekker rustig van HA HA !!!!!
    Wat een gedoe met je tasje, wel een fijn gevoel dat ze gelijk met een geweer klaar stonden.
    Als die verhalen steeds spannender worden ben ik benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren.
    Nu weten ook Melissa en Marinne meteen dat Jantien SOMS iets vergeet!!!!!!!!
    Maar je bent wel een super lieve meid.
    Leuke foto's het komt me allemaal erg bekend voor, een geweldig idee dat wij dit alles in April weer gaan zien.
    Heb je Azis al gesproken?
    De vrouwen die daar schoonmaken ken ik ook , die zijn inderdaad super lief.
    Doe ze maar de groetjes van ons!!
    Jantien heel veel plezier, de groetjes aan Melissa en Marinne.
    Dikke kus van Mama.


  • 28 Januari 2011 - 12:11

    Leonie:

    Heee Jantien!
    Oh oh, wat een verhaal weer! Gelukkig dat je 'm weer gevonden hebt!:D
    Ziet er erg mooi uit op je foto's! Ben toch stiekem wel een beetje jaloers hoor!;)
    Geniet er nog van meid!
    Op naar je volgende berichtje!:D
    Liefs!

  • 28 Januari 2011 - 16:00

    B:

    dusssss......tinus, wat verrassend dat je je paspoort al weer kwijt was! ...hahah

    Succes verder en geniet ervan, we gaan binnenkort ff skypen.

    xxx b

  • 28 Januari 2011 - 17:18

    Anne P:

    hoi juf,

    leuke foto's!
    :P
    groetjes Anne

  • 28 Januari 2011 - 18:41

    Luuk:

    lieve jantien, heb je al veel wilde dieren gesien? maar hep je het ook al leuk in zuid-afrieka? is het daar heel heet? er ligt bij julie tuis een dood koonijn op de straat. het is heel vies. mama dagt dat het een stok was. groetjes luuk lubbers

  • 28 Januari 2011 - 18:59

    Stijn:

    hoi jantien. is het daar leuk? hier is het heel koud. bij jou is het zeker heel warm. je hebt zeker nog niet zo veel wilde dieren gezien, maar ik denk dat dat nog komt. F.C. Twente heeft gewonnen daar kikker je van op!!! groetjes Stijn.

  • 29 Januari 2011 - 08:35

    GvdK:

    dag Jantien,
    van jouw vader kreeg ik dit adres...
    mooidatzokan
    nu je zo "dicht" bij bent zou ik jouw ouders, Sas & Ina afraden na te komen....?!
    heel veel plezier/succes verder
    hartelijke groet
    Gerrit

  • 29 Januari 2011 - 11:55

    Madelon:

    heeeeeey juffie
    noou zo te zien is het daar hartslikke gezellig
    slaap je wel lekker in de bus???:P
    hahhah moooi je villaa
    wil ik wel in wonen:P
    nee maar moet gaaan
    we missen je al hoor( nu allemaal saaie dingen doen)
    xxxx madelon

  • 29 Januari 2011 - 13:42

    Niels:

    Hey juf,
    Ik mis je erg op school we moeten allemaal saaie dingen doen en juf is de laatste tijd chagrijnig :(

    Greetzz Niels

  • 30 Januari 2011 - 15:38

    Rick:

    Hej Jan10,
    Lucky bastard met je paspoort, haha.
    Mooi dat je kunt blijven in de villa, zie op de foto's dat het er super uitziet!!
    Toch goed dat je aan je conditie blijft werken :)
    Veel plezier en succes met stage en ik lees wel hoe het verder gaat,

    Groetjes

  • 31 Januari 2011 - 13:21

    Malou:

    Hee Jantien!

    Leuk dat je zoveel schrijft :) Die villa is echt geniaal. En je dekbed natuurlijk. Ik hou je in de gaten ^^ Heel veel plezier en maak gebruik van die rubbertjes!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 116999

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: