Het waterfront - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Het waterfront - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Het waterfront

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

30 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal! :D Vrijdag zijn Melissa en ik naar het Waterfront geweest! :D
Echt super mooi. We hebben ook een onderwaterwereldmuseum bekeken en een aantal winkeltjes. Ik zag daar een vent die gitaren maakte van blik. Natuurlijk wilde ik het even uitproberen en dat mocht. Later hebben we een lekker een terasje gepakt langs het water. Toen kwamen we in contact met Nederlanders die ons de catamarantocht aanraden langs het waterfront en Capetown centrum. Het was toen al te laat om het op die dag nog te doen maar we besloten het de volgende dag (zaterdag) met Marinne erbij te doen.
Het was erg mooi! Het weer was heerlijk en hebben echt genoten!
Daarna hebben we een hapje gegeten bij het Waterfront waar live-muziek was. Marinne en Melissa vonden het een goed idee om te vragen of ik een nummertje mee mocht spelen en uiteraard, dat heb ik gedaan haha! :P
Het was een erg gezellige dag. Melissa en ik gaan zo ook nog even naar het strand.
Morgen gaat het beginnen, de stage. Ik ben erg benieuwd! Melissa en ik worden morgen om 06.25 opgehaald bij de Timour Hall Villa door een leerkracht. Het lijkt me erg leuk om te zien hoe ze daar lesgeven! :D

  • 30 Januari 2011 - 08:45

    Ellen Van Gemmert:

    Hej Jantien,
    Ziet er allemaal super uit!!
    Heel veel plezier!!!
    Liefs Ellen

  • 30 Januari 2011 - 11:18

    Iris:

    Hee Jantien!
    Ik ben jaloers op je hoor haha. Ik begin morgen weer heerlijk op school en dan zal ik eerst even door het koude weer moeten haha. Op de foto's zie je er al bruin uit! Heer-lijk! (H)
    Ik blijf je volgen! Veel succes morgen!

    Liefs Iris

  • 30 Januari 2011 - 11:49

    Anne:

    Succes morgen op je 1e dag :-) X.

  • 30 Januari 2011 - 12:35

    Jolien:

    Hee Jantien:D heel veel succes morgen je eerste dag! wordt vast super toff:D Ik zie op je foto's al een aardig mooi zonkleurtje! lekker man!
    Heb je filmpje van je optreden??:P

    xxx Jo en Matties

  • 30 Januari 2011 - 13:37

    Anke:

    hey juf
    veel plezier daar op die school
    ik hoop dat de kinderen de tekeningen mooi vinden
    en mooie foto's
    groetjes anke

  • 30 Januari 2011 - 15:31

    Conny:

    Hoi Jantien,
    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Fijn dat je het erg naar je zin hebt!
    Heel veel succes morgen op je eerste stage dag.
    Veel plezier.

    Groetjes Conny.

  • 30 Januari 2011 - 17:38

    Jarnooo!:

    Heeeey!
    Wat leuk! Het is echt super om al die verhalen te horen vanaf zuid-afrika(cape town).
    Maar morgen om 6.25 lig ik nog te slapen:D
    haha!
    Aan die foto's te zien ben je al lekker bruin!: D
    Ik hoop dat je nog meer verhalen schrijft over je spannende avondturen in ZUID-AFRIKA!!!!:D
    Groetjes!,
    Jarno!

  • 30 Januari 2011 - 20:50

    Gerrit Bonke:

    We are on air again.
    Aan de foto's te zien is de turbulentie tijdens je reis snel vergeten. Even niet zo snel gelezen dat de stage morgen pas begint. Ik dacht al, wordt er nog gewerkt of is de vakantie al begonnen. Je mag van geluk spreken dat je aan de andere kant van Afrika zit, anders was je waarschijnlijk al weer thuis geweest, gezien de beelden die ik net meekrijg van de tv. Maar snel achter Janny's labtop gekropen om jouw een berichtje te schrijven, alleen word ik nu deelgenoot van mijn minst populaire tv programma (en ik kijk al zo weinig), boer zoekt vrouw. Ik weet niet wie er gek is, de boer of de vrouw, maar als ik deze kerels hoor praten (ik zal het netjes houden) mogen ze wat mij betreft direct een dopingspuit in de kont krijgen. Eigenlijk nooit gehoord of je ook voetbalfan bent, maar het is voor mij weer een goede zondag, Twente op het nippertje gewonnen van Fijenoord, helaas Ajax en PSV ook. Hoe het Deepen heeft gemaakt weet ik niet, misschien wel niet gevoetbald vanwege de vorst. Ja hoor, het vriest weer een beetje, zal niet lang duren volgens de voorspellingen, maar toch weer een paar zonnige dagen meegepikt, hoewel, bijna niet buiten geweest. Je weet het, met krukken naar buiten lukt Janny nog niet, maar gaat goed vooruit. Het wordt nog moeilijk aan mijn belofte te voldoen om wekelijks een nieuwsberichtje aan je schrijven, want je weet het, gebeurt er nog wel iets in Deepen nu jij weg bent bij Boonk? Wat ik al heel positief vond is de foto met je gitaar, die reismeiden moeten dit wel bilijven pushen om mee te spelen tijdens optredens e.d.. Deel maar vast wat handtekeningen uit, wie weet zijn ze er later trots op als ze jouw nog eens in een grote band zien op You Tube of iets minder op DeepsNieuws.nl. Waarschijnlijk zie ik jou de volgende weken al wel met je eigen Afrikaanse gitaar, zoals je mj vertelde. Leraren willen ook nog wel eens gauw een muziekinstrument gaan bespelen, maar deze ook net zo snel weer in de kast opbergen. Beetje netwerken, beetje zielig doen en ik weet het wel bijna wel zeker, je kunt er vast wel eentje van iemand lenen gedurende je verblijf. Ik stop er voor de eerste keer mee, De 3 J's zijn op tv voor het maken van de landelijke keuze van het liedje waarmee ze naar het songfestival gaan en luisterend naar hun 3e liedje op dit moment, denk ik, dit is het. Maar wie ben ik, als ik alles altijd goed geweten had, had ik misschien nu ook wel in Afrika gewoont, maar helaas is het Deepen gebleven. Maar ook niet mis toch. Ga je goed, groetjes van Janny en Gerrit en toi toi.

  • 30 Januari 2011 - 20:57

    Rianne:

    hey meis, leuk om van je te lezen en je stralend op de foto's te zien! Genieten zeg... Succes morgen op je eerste stage-dag. Wordt tijd dat je wat gaat doen voor de kost.. ha ha
    lfs Rianne

  • 31 Januari 2011 - 09:00

    Huub:

    Veel plezier vandaag:)

  • 31 Januari 2011 - 09:00

    Huub:

    Veel plezier vandaag:)

  • 31 Januari 2011 - 09:04

    San:

    Hey meis,

    Ik hoorde op volley het een en ander wat ik niet terug kan vinden op de site... Wat heb je vergeten te vertellen?

    Mooi dat je het naar je zin hebt!! Veel succes op stage vandaag. Have fun!

    Liefs

  • 31 Januari 2011 - 15:12

    Julian En Dominique:

    hey juf we missen je. we hopen dat je snel terug komt . het is een hel zonder jouw :( morgen de cito en vrijdag opendag van de Waerdeborg .dominique heeft de opendag van de Reggestein al gehad.
    ps:vergeet de brieven niet mee te nemen :)groetjes julian

  • 31 Januari 2011 - 15:13

    Julian En Dominique:

    en dominique

  • 31 Januari 2011 - 20:07

    Wilma:


    Hallo Jantien.

    Leuk dat je gebeld hebt.
    Laat je me nog weten of het gelukt is met het kopen van een gitaar?
    Hanneke moet vanavond werken oudergesprekken!
    Het is hier koud, dus de kruik gaat vanavond weer mee.
    Vrijdag is Sas jarig, dus dan gaan we gezellig limonade drinken en koek happen bij de fam. Haan.
    11 Febr. is Stijn jarig, ik moet nog even een leuk cadeautje bedenken.
    Met Amber gaat het prima.
    Joke is nog geweest koffie drinken.
    Bram heeft de baan als OK assistent in het Ziekehuis in Winterswijk gekregen.
    Nu moet hij alleen zijn Havo diploma nog halen, maar dat zal hem zeker lukken.
    Verder niet veel nieuws te vertellen, heel veel plezier met elkaar.
    Geniet van alles en veel succes met je Stage.
    Dikke Kus Mama.

  • 01 Februari 2011 - 18:08

    Levy!!!!:

    Heey juf!
    Ik las dat je het wel leuk hebt gehad!!!
    Ik wens je veel succes en ik hoop ook dat de kinderen van daar de brieven van ons leuk zullen vinden......
    En trouwens de CITOOOOOOOOOOOOW
    is begonnen!!!!
    Maar het was te doen!!(gelukkig..)

    Veel plezier
    dag!

  • 02 Februari 2011 - 12:35

    Jorieke:

    hey juf

    ik heb gelezen dat je het erg leuk vindt daar. en ik wens je heel veel plezier daar op school. Ik ben erg benieuwd wat ze van de brieven vinden.heel veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!

    jorieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 2532
Totaal aantal bezoekers 116998

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: