Campsbay en International School - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Campsbay en International School - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Campsbay en International School

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

03 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zondag zijn Melissa en ik naar Campsbay geweest. Het was een heerlijk strand! :D We zijn eerst met de trein naar Capetown centrum gegaan. Aan de andere kant van het station was het niet zo heel prettig.. We werden erg vaak aangesproken en er lagen geen prettige mensen. Toen hebben we snel een taxi genomen en toen kwamen we op een heel mooi strand met heeele hoge golven. Melissa en ik legden net ons handdoekje neer in het zand, komt er een megagolf, net over onze handdoeken.. (vooral die van Melissa)! Jaa hoor, wij weer.. iedereen had het natuurlijk gezien en moesten allemaal lachen.

Ook ben ik deze week voor het eerst naar stage geweest. Het was heel leuk om te zien hoe ze daar lesgeven. Het is een internationale school en de leerlingen kunnen echt super goed Engels spreken. Er zitten 17 leerlingen in de klas. Ook spreken de meesten van hen thuis Engels. Twee leerlingen uit Class 5 (mijn groep) komen uit Nederland. Een jongen is pas uit Nederland hier gekomen en heeft soms nog wel wat moeite met bepaalde dingen. Het was erg leuk dat ik met hem Nederlands kon praten.
Ik mocht nog geen foto's maken van de leerlingen maar volgende week waarschijnlijk wel!
De leerlingen hebben de brieven gelezen van groep 7/8 (mijn stageschool in Nederland). Ze vonden het echt super leuk om te lezen en de foto's te zien. De komende tijd besteden wij de 'litercy' uren in de klas aan het terugschrijven van een brief.
De leerlingen zijn allemaal heel erg attent en dragen een uniform. Volgende week geef ik Mathematics. Ik ben benieuwd!

Nu hebben wij weekend (nou ja ik moet bezig met mijn research) en ga ik nog even verder skypen met Jorien! :D

Daaaag! x

  • 03 Februari 2011 - 14:14

    Vera:

    Heee Jannes!!

    Leuk hoor om al je verhalen te horen =)
    Ben benieuwd naar je foto's, zet je die op deze site of ergens anders op?
    Leuk dat je even smsde maandag en zondag zullen we lekker op je borrelen tijdens de verjaardag!

    Veel plezier nog,
    Liefs

  • 03 Februari 2011 - 14:15

    Pa:

    Hoi Jantien. Mooi verhaal. Dat strand ben ik ook wel benieuwd naar, gaan we straks mooi zwemmen daar!!?? Zit nu op mijn werk. Ben wel de 1e die reageert zie ik. Hoezo ambtenaren niet snel??
    Gaat het goed met je gitaar? Nou, groetjes en doe je best met researchen!! xxx, papa.

  • 03 Februari 2011 - 15:05

    Anke:

    hey juf
    wat leuk dat ze die kinderen onze brieven leuk vonden.ben erg beniewd naar hun brieven.we zijn gelukkig klaar met de cito hij was helemaal niet zo moeilijk als ik dacht.iedereen vondt het wel meevallen.
    groetjes Anke

  • 03 Februari 2011 - 15:14

    Jolien:

    Heee Jantien:D .. mathematics, wiskunde toch? Ik volg je en blijf je volgen:D leuk om te lezen!
    Echt tof van die brieven!

    Liefs jo

  • 03 Februari 2011 - 16:05

    Rick:

    Hej Jantien,

    Klinkt allemaal echt supergaaf,
    vooral leuk dat er 2 leerlingen uit Nederland komen.
    Ik ga effe de foto's bekijken, alvast succes met lesgeven en heel veel plezier gewenst!?!?

    Daaaaaaaaag

  • 03 Februari 2011 - 16:12

    Leon:

    SJOAAAAN.. ;)

    nog SJANS daar dan?
    hehe leuk joh, hier is het echt mega kut weer en elke keer als ik die verhalen lees denk ik damn zat ik daar maar:P Maarja niets aan te doen. Hier nog ff door bikkelen;) Succes nog daar en wacht met sssssssmart of op je nieuwe bericht.

    Sleons:P

  • 03 Februari 2011 - 16:24

    Frederique:

    Hey Jantien,

    Weer een kort maar krachtig verhaal! Mooi dat de eerste dagen goed gingen. En wat gaaf dat je nog Nederlandse kinderen op school hebt! Dat lijkt me wel fijn en voor die kinderen ook. Je zult ze vast goed kunnen begeleiden en vast beter begrijpen dan de leerkrachten daar!
    Succes met je research! En... niet te bruin worden he! haha Grapje! Geniet er maar lekker van! Veel plezier met het stappen komend weekend!
    En Jut... succes met skypen met Jul!

    Lief zijn!

  • 03 Februari 2011 - 17:05

    Wilma:

    Hai Jantien,
    Prachtige foto's.
    Vandaag over 12 weken !!!!!!
    Dan zitten wij in het vliegtuig richting Zuid Afrika.
    Is het handig dat ik voor jou wat zonnebrandcreme mee neem factor 50 !!!!
    Veel plezier!!!!
    Groetjes Mama.

  • 03 Februari 2011 - 18:11

    Jeannette :

    Leuk al die reisverslagen.
    Wil je Marinne ook vragen om reisverslagen te typen?
    Of gaat dat niet?
    Groetjes aan allemaal daar.

    Jeannette *moeder Marinne

  • 05 Februari 2011 - 10:40

    Hans En Anke:

    Hoi Jantien,

    Leuke verslagen heb je al geschreven! Zo te lezen is de stemming prima en het weer ook niet al te beroerd! En dat op zo'n prachtige plek! Geniet ervan, maar dat zal wel lukken.
    Groetjes uut Almen en Laren, dus ook namens Bertus en Gerda!

    Hans en Anke

  • 05 Februari 2011 - 10:58

    Trijntje:

    Hoi Jantien,
    Mooi verhaal en mooie foto's.
    Ben heel benieuwd wat ons allemaal te wachten staat.
    Ja.ja over 12 weken zijn we er!
    Zonnebrandcreme zie ik wel moeten we niet vergeten.
    Het koekhappen was erg leuk je moeder heeft gewonnen.
    (Trouwens het was een prachtige prijs!!!)
    Jantien nog veel plezier en groetjes van ons allemaal.
    Liefs

  • 06 Februari 2011 - 09:18

    Jesse:

    hey juf,

    hoe vinden de kinderen het daar eigenlijk om in een klas te zitten met buitelandse kinderen??

    groetjes;jesse

  • 06 Februari 2011 - 21:19

    Gerrit:

    Beste Jantien,
    Zondagavond, waaien bijna weg in Deepen, zoveel wind de laatste dagen, maar met een temperatuur (10-12 gr) die bijna in de buurt komt van de temperatuur bij jullie. Als ik de gegevens op deze site mag geloven. Kan me het bijna niet voorstellen gezien de foto's van jou.
    Van ma gehoord, is deze week bij Janny op bezoek geweest, dat je al een gitaar hebt gekocht. Mooi te gebruiken bij muziekles met internationale kinderen. Waarschijnlijk heb je ook nog wel kinderen van bekende ouders (ambassadeurs, artiesten die daar wonen, e.d.) op jouw school zitten. Maar hier zul je waarschijnlijk wel niets over mogen vertellen in jouw nieuwsbrieven. Deepen zit nog steeds in zijn winterslaap, bijna geen nieuws in de Tubantia en op Deeps Nieuws. Nou, helemaal geen nieuws is ook weer niet waar. Zie net een bericht In Tubantia staan van een transportroof op een kleine miljoen condooms bestemd voor Japan. Zijn ze mooi klaar mee in Japan. Maar ik denk dat Kok (onze burgemeester) de tv beelden uit de Arabische landen heeft gezien en heeft gedacht, daar zal ik wat aan doen. Wacht niet af tot de burgers van de Hof naar het Schoolfeestplein komen. Ik treed af met directe ingang onder de mom van ziekteverlof. Nu zullen we wel een soap op Tv Oost krijgen van "Hof zoekt burgemeester". Wordt ook vast een kijkcijferkanon, want we kunnen nog wel even doorgaan, "Hof zoekt gemeentesecretaris", want ook deze is al weg en een nieuwe wethouder (is nog niet weg) zou ook welkom zijn. Op jouw gebied, de muziek, gebeurt er gelukkig nog wel wat. Reflection is doorgedrongen bij de Tros top 12 met een carnavalsnummer en dit heeft misschien nog wel gevolgen voor deze groep. Het is hun te gunnen. Ook Ungrooved Unlimited heeft een goed concert gegeven afgelopen weekend, filmpje te zien op de Hof site.
    Wij gaan weer een weekje werken tegemoet met veel ... weer (ik mag van Janny de woorden van ene Leon niet gebruiken, maar hij heeft wel gelijk). Voor jouw ook een spannende week, zowel de school als een bekende dag op 14 februari. Maar misschien horen we daar nog meer van in jouw volgende brief. Of moeten we hiervoor misschien meer bij Jorien zijn.
    Groetjes van Janny en Gerrit en tot volgende week.


  • 07 Februari 2011 - 08:42

    San:

    Weer een heerlijk Jantien verhaal. had graag gezien hoe het met die golf was gegaan :D:D:D:D!!

    Goed te horen dat het leuk is op school. Succes met les geven, foto's maken en brieven terug schrijven.

    Go go go!!

    Grtz

  • 07 Februari 2011 - 12:32

    Henrice (+ Fam.):

    He Jantien!
    Leuk om je verhalen te volgen. Deden we ook al bij Hanneke en nu kunnen we weer genieten van al het moois dat je meemaakt. Veel succes en natuurlijk heel veel plezier gewenst.

    Groeten van de Leusensweide

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 116996

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: