Weeekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Weeekend - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Weeekend

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

09 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal! Het is weer (soort van weekend) nu! :D
Vandaag is Hanneke (niet mijn zus maar andere student haha) aangekomen, en vanaf nu zijn we met z'n vieren :D
Zondag was een heerlijke dag! We werden meegenomen om naar een strandje te gaan waar een man, die we ontmoet hadden bij de braai, ging duiken. Dus.. wij gingen uiteraard graag mee!!:D
We hadden het ontbijt al een tijdje op en we zaten te ouwehoeren over welke luxe auto hij zal hebben haha.. Hij haalde ons op een daar stond de auto. WE MOESTEN ACHTER IN ZIJN "BAKKIE" zei hij :P
hahaha.. lachen! :D
Hij heeft ons na het strand meegenomen nog in zijn 'bakkie' en ons rond gereden. We hebben Simonstown gezien, pinguins in Boulders, en een heel mooi uitzicht op Capetown vanaf het graf van Nuisance. Nu zal je denken, wie is Nuisance, haha! Die man was helemaal dol op die hond dus we zouden en moesten zijn graf bekijken hoog ik de bergen. Kort gezegd, het was een hond waar de mariniers dol op waren. Er was zelfs een standbeeld van hem gemaakt.

Deze week heb ik tevens lessen gegeven op de International school. Het was erg leerzaam en leuk om te doen! De leerlingen zijn stagiaires niet gewend zoals in Nederland dus het is niet bepaald gewoon dat er iemand anders voor de klas staat.
Ik heb ma/di/woe mathematics gegeven. Het thema van deze week was fractions, het was erg interessant.
Doordat ik de leerlingen deze week wat beter heb leren kennen kwam ik erachter dat al veel van hen erg veel en lang hebben gereist. Erg interessant om erover te praten met hen.

Morgen gaan we naar de Timour Hall Primary School om in gesprek te gaan met Dean/Brian. Want we willen graag de Tafelberg beklimmen met hen.
Tevens werken we morgen aan een aantal onderzoeksvragen en gaan we vrijdag weer naar de International school (mijn stageschool) om in gesprek te gaan met de directrice over het Afrikaanse onderwijssysteem.
Tevens gaan we dit weekend waarschijnlijk weer reizen met de man (wiens naam ik niet meer weet haha) achter in zijn 'bakkie!!:D:D:D

xx

  • 09 Februari 2011 - 13:31

    Ilona:

    Heee Jantien,

    Wat maken jullie veel mee. Leuk om te lezen!
    Wat handig dat die beste man zo'n 'bakkie' heeft waar jullie achterin kunnen zitten.
    Nog heel veel succes met het geven van de lessen.. in het Engels :|

    Xx

  • 09 Februari 2011 - 14:04

    San:

    Jantien in het "Bakkie"... haha!

    Succes met school meis en voorzichtig wanneer je aan de klim begint.. We zien je graag feestend en bier-drinkend terug ;)!!

  • 09 Februari 2011 - 14:05

    San:

    Rspct for the pictures :D. Nice nice!

  • 09 Februari 2011 - 14:57

    Frank:

    Wou, dat ziet er toch allemaal fantastisch uit Jantien! Fijn weekend:D

    xx

  • 09 Februari 2011 - 18:12

    Esther:

    Jalooooooooeeeeeeerrrrrrsssss!!!
    Wat een mooi weer daar.. Je hebt weer genoeg meegemaakt ;-) Leuk verhaal weer Geniet er van!!
    x

  • 09 Februari 2011 - 18:16

    Tess:

    Hee Jantien! super om je verhalen te lezen en geniet nog maar lekker van je tijd daar in Zuid-Afrika en succes nog met les geven etc.

    Liefs Tess

  • 09 Februari 2011 - 18:58

    Matthijs En Jolien:

    Heee Jantien:D Hier matties en jo!
    Wat gaaf zeg in het bakkie. Leuke fotos heb je:D!
    Veel plezier nog in het bakkie haha:D
    Interessant om te praten over het onderwijs daar!

    Veel liefs ons:D

  • 09 Februari 2011 - 20:08

    Papa:

    Hoi Jantien, eindelijk weekeind, was je ook aan toe lijkt mij. Video is ook mooi, wie filmt dat? Zondag naar de apen/Cape Point achter in dat bakkie is niet verstandig (zie youtube!!! baboon attack). Reserveer maar vast een tafeltje bij mama afrika, lijkt me een goede tent?! Nou groetjes en we bellen, xxx papa.

  • 10 Februari 2011 - 08:23

    Inge:

    Hee Jantien,
    wat ben ik jaloers; al die pinguins.
    Ik heb er in Nieuw Zeeland zo lang naar gezocht en niet gevonden (ja in de dierentuin). Maar in Afrika bij jou....Veel plezier!!

  • 10 Februari 2011 - 16:19

    Wilma:

    Hallo Moppie,

    Leuk filmpje in dat bakkie:D
    Maar om in een Bakkie naar de apen te gaan lijkt mij niet verstandig :C :C
    Anders kan het wel een heel spannend filmpje gaan worden.:P :P
    Maar de foto's zijn weer erg mooi. Leuk dat je naar de Timour Hall Primary School gaat.
    Doe Brian en Dean de groetjes van ons.
    Veel plezier en houd ons op de hoogte.
    Groetjes en dikke kus Mama.;) ;) ;)

  • 10 Februari 2011 - 20:59

    Marcel:

    Hey, mooi stories super! Tip: zeiltje in die bakkie, bietjie water daarby het julle jou eie zwembadje tydens die ry lekker koel euh cool;-)

    Baie pret!

  • 13 Februari 2011 - 21:17

    Gerrit:

    Beste Jantien,
    Ik heb het gevoel dat de weken hoe langer hoe sneller gaan, zo is het weer zondagavond, zo is "Boer zoekt Vrouw" op de TV en zo wordt ik weer verbannen naar mijn werkkamer en zo is het weer maandagmorgen, maar moet er nu nog even niet aan denken. De tijd vliegt tegenwoordig voorbij, maar dit wordt niet veroorzaakt door het weer hier. Van pa begrepen dat de vermelde weersverwachting op deze site voor Capetown totaal niet klopt, want anders had ik jou met je reisgenoten in een dikke trui op de foto's moeten zien. Vermelde temperaturen zijn meer van toepassing op Deepen, bijna de hele weken grauw weer met temperaturen rond de 10-12 graden. Ja hoor, we zitten midden in de winter. Leuk dat jij net belde toen we bij pa en ma waren, maar pa heeft denk ik niet verteld gisteren met John een enorme vis te hebben gevangen, bijna evenaarding van zijn oude record (exacte lengte alweer vergeten, 59 cm of zoiets). Je zou bijna moeten denken, hogere temperaturen, Deepen zal wel ontwaken uit zijn winterslaap. Helaas, of we worden niet wakker of we moeten er aan wennen dat Deepen zo blijft. s'Avonds door Deepen fietsende een paar mensen bij ons Spaanse restaurant zien zitten (jawel nog steeds open en nog niet verkocht) en warempel afgelopen weken ook een paar eters bij "Uit de Kunst". Maar dit blijkt veroorzaakt te zijn door mee te doen aan een weekendmenu georganiseerd door Dagblad Tubantia. Jammer, maar kunstcafé Zoetbrood blijkt ook al te sluiten en er mee te stoppen om geheel wat anders (elders) te gaan doen. Als je nog wat wilt, muziek/eetcafe niet gek, maar ja, ik ben bang dat Deepen niet wakker is te krijgen. Hoewel, 11 miljoen krijgen voor kunst is ook niet niks. Wat hier nog uit voort zal vloeien is mij nog niet geheel duidelijk, maar je kunt er aardig wat mee doen. Maar niet iedereen is daar gelukkig mee, lezende in de wekelijkse column van onze André M. En hier wordt alleen Goor nog maar in genoemd. Ook Markelo mag geen dood dorp worden volgens de zaterdagpagina van de Tubantia. Ik dacht dat het in Maarkel nog wel aardig leefde, maar ook hier is de ondernemersvereniging ongerust en vinden dat 11 miljoen voor Deepen tijdens de huidige recessie wel wat al te veel is van het goede. Hoewel ik dacht dat het het er zaterdagavonds nog redelijk bruist van vertier, maar volgens insiders is dit ook niet meer het oude. Maar dit laat ik aan jou over, als kenner (Bills Bar) op dit gebied. Verder helaas niet veel nieuws, hoewel, we hebben ook weer een tijdelijke nieuwe burgemeester, ene Jeroen Goudt uit Enschede (oud wethouder in deze plaats). Hij heeft zijn naam al mee, alleen nu nog waar maken. Maar dit komt goed, iedereen in de politiek is blij, een gouden greep volgens de raad. Terwijl ik dit lees in de krant val ik toch bijna van mijn stoel (gelukkig in een stoel met zijleuningen), door iemand een paar keer ontmoet (op een party zeker!) te hebben weten ze nu blijkbaar al een goede vis in de Hofvijver te hebben. Hij weet misschien nog niet dat Deepen 11 miljoen krijgt. Maar laten we het hopen dat hij de juiste persoon op juiste plaats is. Hij zat blijkbaar in een wachtgeldregeling. Goudt eruit en Kok erin, kosten gelijk. Jantien, het beste, reis naar de apen vanmiddag goed overleefd en dan maar weer tot de volgende week. Nog even vergeten, ook is kapsalon Marisch van eigenaar gewisseld en zal 't Kniphof" gaan heten. Valt toch nog weer best mee hoeveel nieuws er is oet Deepen en hoevaak ik het woord hoewel heb gebruikt.
    Het geet oe good.

    Groeten Janny en Gerrit.

  • 14 Februari 2011 - 16:58

    Levy!!!!!!!!!!!!:

    Heeeeeyy juff!!

    Ik mis je zo...
    Ik heb je foto's gelijk bekeken supergaaf!!
    En hoe was het bij die kinderen en heb je de brieven al laten zien?

    Ojaaahhhh trouwens:
    Ons haarschooltheater word superleuk!
    Jammer dat je er niet bij kunt zijn!'

    Maarja.....
    Veel plezier nog!
    groetjes levy <3

  • 16 Februari 2011 - 12:53

    Esther:

    Tijd voor nieuwe verhalen en nieuwe actiefoto's ;-)
    x

  • 16 Februari 2011 - 13:26

    San:

    Esther, ik deel je uitspraak ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 3833
Totaal aantal bezoekers 116993

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: