Fourth beach, Cape point en Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Fourth beach, Cape point en Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Fourth beach, Cape point en Kaap de goede hoop

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

17 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal!! :D Na een tijdje weer een nieuw verhaal van mij.. Nadat Melissa en ik vrijdag aan ons research gewerkt hadden op stage, begon ons weekend. We zijn die avond naar Tiger Tiger geweest (uitgaansgelegenheid dicht bij ons verblijf). Het was erg gezellig. De volgende dag moesten we er echter vroeg uit om zaterdags eerst even naar het internetcafé te gaan, en vervolgens bij te komen op Fourth Beach. Het strand was echt super!

Toen het eenmaal echt tijd was om naar huis te gaan konden we geen taxi vinden. We besloten om een stuk langs de weg te lopen totdat we een goede taxi tegen zouden komen. Op dat moment stopte er een busje voor onze neus met Afrikanen erin. Ze boden ons een taxi aan naar Capetown centrum voor een paar rand. Dat leek ons geen goed idee dus zijn we maar verder gaan zoeken totdat we op een gegeven moment een taxi aanhielden die ons naar Mimmos gebracht heeft. Dat is een heerlijk restaurantje een straat verder dan ons verblijf.
Zondagochtend werden we vroeg opgehaald om weer te gaan reizen in het ‘Bakkie’ van Gerrie (of zoiets, haha, jaja we weten zijn naam nu). Het was geweldig! We zijn in zijn bakkie naar naar Capepoint gereden, waar we onderweg Baboons zagen! Bij Capepoint hebben we een wandeling gemaakt naar het uiterste puntje bij Capepoint. Vervolgens heeft hij ons naar Kaap de goede Hoop gebracht om daar even onze toeristische foto te laten maken hahaha! (Ik wilde zo graag een foto bij dat bordje hahaha!) Toen heeft hij ons naar een strandje gebracht dicht bij Capepoint waar wij mochten gaan zwemmen, en hij een braai aan zou maken. We hadden zelf lekker eten meegenomen om te gaan braaien.

Toen we onze handdoekjes hadden liggen besloot ik met Hanneke om een stukje in het water te gaan. Ik had het bordje ‘gevaarlijk om te zwemmen’ niet gelezen. Vervolgens dacht ik dat ik wel even iets dieper het water in kon gaan. Maar toen zag Hanneke iets heel dicht bij mij. AAAAH, een haaaai!
De haai was op een paar meter afstand van mij! Het was echt super eng. We hebben de rest erbij gehaald zodat ze hem ook konden zien. Het bleek achteraf geen agressieve haai te zijn, maar toch super eng!

We hebben toen onze spullen gepakt en zijn op het gras bij de braai gaan liggen zonnen. Maar daar kon Marinne niet helemaal rustig genieten. De baboons liepen daar tussen ons door om eten uit onze handen te stelen. Twee meisjes zaten met de rug naar de apen toe, de apen slopen naar de meisjes, en grepen het stokbrood zo uit één van de handen van het meisje. Toen vroeg Gerrie, de man die ons meegenomen had, van wie de zonnebrilkoker was. Ja, die was van mij. Ik had hem in het Bakkie laten liggen (niet zo slim). De apen waren al in ons Bakkie en hadden mijn brillenkoker voor iets lekkers aangezien. Toen ze hem openden zagen dat het niets lekkers was en slingerden mijn brillenkoker weg. Haha! Nadat we heerlijk hadden gegeten bij de braai gingen we weer terug naar ons verblijf. Wat een dag!
De volgende dag moest ik weer beginnen op stage. Deze week heb ik veel met de leerlingen gedaan. Aanstaande vrijdag hebben we Assemble met de klas. Elke week moet één klas een toneelstuk doen. deze week is mijn klas aan de beurt. Ons thema is gezond eten en ik heb met de leerlingen een grote voedselpiramide gemaakt. Tevens heb ik deze week nummercy (rekenen) gegeven en mijn science lessen van volgende week voorbereid. Op de school hebben ze voor best veel vakken een vakleerkracht. Tijdens deze uren hoeft mijn mentor dan geen les te geven en kan ze zich voorbereiden op de lessen van de week erop. Dat is echt ideaal voor haar!

Vandaag gaan we winkelen en morgen gaan Melissa en ik naar stage (ik wil natuurlijk wel even weten of de kinderen er wat van bakken met het toneelstuk) haha.
Tot snel! :D

  • 17 Februari 2011 - 09:01

    Je Vader!!!!!!:

    Gelukkig, ik ben nu de eerste: hoe gaat het verder? Ervaringen met een haai, enz. je moet blijven opletten, dat zie maar weer. Dat lopen langs de weg is niet zo'n goed idee, lijkt mij. Iets beter plannen/regelen is toch veiliger. We hebben gisteravond onze laatste prik gehaald, daarna gegeten bij Stravinsky, lekker. We spreken elkaar, groeten, xx pa.

  • 17 Februari 2011 - 09:13

    Iris:

    Heeee Jantiennepien!

    Wat een verhalen heb je weer haha en dat van die haai kan ook alleen maar jou overkomen hé! volg de wijze raad van je vader maar op =p!

    Heel veel plezier nog daar en successs!

    Liefss Iris

  • 17 Februari 2011 - 09:13

    San:

    Haha, fijn en vaders, eens de eerst zijn :)

    Maar Jantien, die haai... Waaah... Denk je eraan dat we in Deep'n nog geen gehandicapten team hebben!!!

    Leuk weer zo'n enthousiast verhaal te lezen vol ervaringen. Op naar de volgende. Fijn weekje ;)

  • 17 Februari 2011 - 11:09

    Wilma:


    Hallo Meid.

    Wat een verhalen weer:( :( :(
    Prachtige foto's.
    Maar niet meer langs de weg gaan lopen!!
    En over die haai zullen we het maar niet hebben.:D :D
    Mooi dat het goed gaat op school.
    Tot horens, groetjes van je (altijd beter wetende ) moeder.
    Dikke Kus Mama.:) :) :)


  • 17 Februari 2011 - 11:45

    Je Zuster!!:

    He!!

    Wat een ontzettend leuk verhaal weer. Haha, ooit zal er toch eens iets mis gaan daar hoor! Stelletje onvoorzichtige..... ;)
    Maar mooie foto's hoor! TOP!
    Gisteren lekker gebraaid? Drankje erbij? :P Lekker lekker!
    Geniet er van!

    Liefs

  • 17 Februari 2011 - 11:55

    Claudia:

    Hey Jantien,

    Jeetje wat een verhaal weer zeg!
    Ik geloof ook zeker dat dat alleen jou kan overkomen ha, ha. Hoe zou dat nou komen???
    Wat een schitterende foto's. Je kunt, als je terug bent, zo aan de slag als model! Winkel ze vandaag en succes verder met je stage.
    Heel veel groetjes,
    Claudia

  • 17 Februari 2011 - 14:37

    Niels:

    Hey Juf,
    Fijn om te horen dat je het leuk hebt wij zijn vandaag druk bezig geweest met het haarschooltheater want dat is morgen al jammer dat je er niet bij kan zijn :'(

  • 18 Februari 2011 - 11:07

    Jolien:

    Jantien, dooj t wa henig an, met de haaien en apen en langs de weg lopen :D ? Maar super tof om over je te lezen, avontuur is altijd dichtbij zo te leze:D gaaaf !
    Hele gave fotos joh:D Ik blijf je uiteraard volgen. Wat gaaf die voedselpiramide :P ben benieuwd hoe dat eruit ziet?

  • 18 Februari 2011 - 15:20

    Anke:

    hey juf
    wij hebben vandaag ons haarschooltheater gehad en het ging heel goed.Wel jammer dat je er niet bij kon zijn maar je bent gelukkig wel bij onze musical
    Anke

  • 18 Februari 2011 - 16:46

    Elaine:

    Hee Jantien..

    Wat een super spannend verhaal zeg..! hahah daaar zijn je ouders blij mee.. dat je ze zó goed op de hoogte houdt!!
    Maar zie dat je enorm aan het genieten bent.. Goedzo! Wat fijn om jullie allemaal in zomerkleren te zien.. Daar moeten wij nog even op wachten!

    Jantien.. geniet van alles wat je meemaakt! Veel plezier met de essembly en natuurlijk de weekendjes..

    Groetjes Elaine

  • 19 Februari 2011 - 14:02

    Jorieke:

    hey juf,

    wij hebben het haarschooltheater gefilmd. Het ging erg goed. Als je terug bent kun je het wel een keer kijken.

    jorieke

  • 19 Februari 2011 - 15:31

    Anne :

    heey juf
    wij hebben gisteren het haarschooltheater gehad wel jammer dat jij er niet bij kon zijn en nog veel plezier

  • 19 Februari 2011 - 21:55

    Sandra:

    hey!!!
    leuk hoor je verhalen te lezen...
    volgende keer wel ff foto maken he van jou en die haai.......haha
    veel plezier!!!

  • 22 Februari 2011 - 15:11

    Leonie:

    Jantien!
    Wat een verhaal weer, haha! Je maakt wel wat mee zo te lezen!;)
    Super mooie foto's! Krijg er al een fijn JALOERS zomergevoel bij:P
    Nou, succes maar weer de komende tijd tot je volgende verhaal!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 116995

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: