De tafelberg op de bonnefooi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu De tafelberg op de bonnefooi - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

De tafelberg op de bonnefooi

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

25 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heeee! :D
Hier weer een berichtje vanuit het (nu weer) zonnige Zuid-Afrika.
Afgelopen weekend was het zo ver.. we zouden worden opgehaald door een leerkracht van de Timour Hall Primary School (dean) en de directeur (brian). :D
Melissa en ik stonden om 10 voor half 6 op, om vervolgens om kwart over 6 bij de ingang van ons verblijf te staan. En we wachten.. en we wachten.. in totaal bijna 1,5 uur. Maar geen Brian/Dean.
Omdat we die zaterdag extra hadden vrijgehouden besloten we om op onszelf te gaan (met een aantal andere studenten)...
Eenmaal bij de Tafelberg aangekomen hebben we zomaar een route gepakt (platte klip Gorge) en hebben deze beklommen totdat we bij ons eerste obstakel kwamen. Een opsplitsing in wegen. Welke moesten we nemen???
We hebben de linker maar genomen.
We hebben weer een tijd gelopen totdat we bij een bordje kwamen waarop stond: lower cable car / platte klip Gorge. De vrouwen bij het bordje zeiden dat we de lower cable car afslag moesten nemen, want de andere was super zwaar en niet te doen op de warmste dag van het jaar (want dat was het afgelopen zaterdag!@).
We hebben dat gedaan en zijn helemaal naar de andere kant van de berg gelopen (Campsbay-kant).
We kwamen daar mensen tegen die zeiden dat we niet moesten doorlopen omdat die kant gevaarlijk was. We besloten terug te gaan en hoorden dat we toch bij het eerste bordje omhoog moesten om de top van de berg te bereiken.
Het was een erg zware tocht.. onderweg was ons water op en we konden het gelukkig vullen bij een watervalletje. We al met al hebben we bijna 6uur op de tafelberg gelopen pal in zon!...
Toen we bovenop de berg stonden was het resultaat prachtig!!! :D
Echt geweldig! Een overwinning om het dan toch gehaald te hebben haha!
Toen we weer bij het verblijf waren was de zus van Marinne en haar vriendin aangekomen vanuit Nederland. We hebben ons toen klaargemaakt en zijn uiteten gegaan bij Mama Africa. Daarna hebben we carnaval gevierd in Longstreet, erg mooi! :D Die maandag zijn we naar Canal Walk geweest, het grootste winkelcentrum van Capetown.. en hebben we daar heerlijk de hele dag rondgelopen! :D Super!@
Afgelopen week zijn Melissa en ik erg druk geweest met ons research voor ons onderzoek.. Het schiet al mooi op! Tevens heb ik weer veel lessen gegeven en het is echt super! Volgende week is het science week en ik heb met de leerlingen bonen geplant, die ze komende week moeten bij houden en de resultaten moeten noteren.
De week erop ga ik met de klas 3 dagen op kamp, ik ben erg benieuwd! :D Morgen heeft mijn volleybalteam een belangrijke wedstrijd, ik zal voor ze duimen. Zelf ga ik morgen naar een speciaal onderwijs-school, ik ga helpen verven met Melissa! :D Zondag hebben we verjaardag van Annemieke (van een andere Pabo)! Gezellig!:D

X

  • 25 Maart 2011 - 15:45

    Sanne:

    Heey Jantien,

    Een compliment dat jullie de tafelberg hebben beklommen. Ik was allang afgehaakt denk ik, haha!
    Vond het in Madrid al een helse tocht!
    Maar volgens mij vermaken jullie je nog goed...heel veel plezier dit weekend en natuurlijk volgende week!!

    Toedeloe..xX

  • 25 Maart 2011 - 16:09

    André:

    Hoi Jantien, gaat goed lees ik (had ik natuurlijk ook al gehoord)! Geweldige prestatie (beklimmen v.d. Tafelberg; niet het verdwalen!!!). Vanavond voetbal op tv: Hongarije-Nederland. Nog 34 dagen, zal de koffers eens beginnen in te pakken.
    Groeten, xxx papa.

  • 25 Maart 2011 - 17:21

    Wilma:

    Hallo Jantien.

    Erg goed gedaan hoor!!! :P :P :P
    Een hele klim zes uur lang en dan in die hitte Petje af dames !!!!!!
    Het uitzicht is inderdaad prachtig !!!
    Ik kan me dan ook verheugen dat wij binnenkort ook weer op de tafelberg zullen staan.:D
    Fijn te horen dat het met het onderzoek goed gaat, en erg mooi dat je zoveel lessen kunt geven.
    Heel veel plezier en tot horens.
    Groetjes Ma Flodder. ;) ;) ;)

  • 25 Maart 2011 - 20:34

    Leonie:

    Hee Jantien!
    Mooi verhaal weer! En inderdaad petje af voor het beklimmen van de Tafelberg, erg knap hoor!:)
    En wat een foto's weer.. erg mooi!
    Nou een fijn weekend!
    Tot je volgende verhaal!:D
    Xx

  • 26 Maart 2011 - 16:11

    Jolien:

    He avonturier jantien:D lijp joh, respect voor het beklimmen van de berg.
    Mooie foto's trouwens!:D, die op dat muurtje is trouwens wel lijp, wat een uitzicht haha:P.
    Dikke kus jo

  • 28 Maart 2011 - 12:06

    Jantien:

    jaja de tafelberg was echt super om te doen! pap, zullen we dat samen doen en de rest m.b.v. de kabelbaan omhoog laten gaan?? :D

  • 28 Maart 2011 - 14:34

    Trijntje:

    Hallo Jantien,
    Geweldige prestatie het beklimmen v/d tafelberg.
    En wat een mooi uitzicht kan me haast niet voorstellen dat wij die plaatjes straks ook zien.
    Vandaag over 1 maand zijn wij ook onderweg.( Kan haast niet wachten!)
    Jantien je foto's zijn ook altijd erg mooi! Groeten van ons allemaal,
    Liefs Ina.

  • 28 Maart 2011 - 15:47

    Ilona:

    Hee Jantien,

    Super, super gaaf wat jullie daar allemaal doen! (Afrikaans) petje af hoor! De reisverslagen en foto's zien er enorm goed uit.
    En mooi dat het ook goed gaat met het ontwerponderzoek enz.

    Veel plezier de komende tijd, want het gaat nu wel erg snel!

    Liefs, Ilona

  • 30 Maart 2011 - 21:15

    Gerrit:

    Beste Jantien,
    Toch nog snel even een berichtje zonder inhoud. Vanwege de drukke werkzaamheden afgelopen weken even achterop geraakt met de wekelijkse mailing. Beloof beterschap en zal de komende weken weer proberen tot einde van jouw verblijf wekelijks even de dagelijkse Deepse beslommeringen te melden. Bij ons alles goed, ook in Lochem alles kits. Afgelopen zondag de verjaardag gevierd van Karin en Marc. Isa heeft een ondezoek gehad omdat ze klaagde over pijn in de buik en 's nachts vaak wakker werd, maar vandaag uitslag gekregen dat er niets aan de hand is. Zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben die ik je later wel eens vertel. Verder ontzettend jaloers op dat mooie weer dat steeds op jouw foto's is te zien, maar ook in Nederland ontwaakt de lente. Op dit moment van schrijven regent het voor de eerste keer in maart, maar is de temperatuur wel goed. Komende dagen wisselvallig met regen, maar zaterdag 23 graden voorspeld in Nederland, wel voor een dag. Eerst zien dan pas geloven. In jouw buurt is het op dit moment minder leuk, maar hierover zal pa en ma je wel informeren. Het ga je goed, mooie en goede foto's maken jullie, ga zo door en wij blijven je volgen. Groetjes van Janny en mij.

  • 04 April 2011 - 06:37

    Trijntje:

    Hallo Jantien,

    Kijk bijna elke dag wel even naar je reisverslag.Nu krijg ik echt wel de kriebels Wilma legt al van alles klaar om mee te nemen.Daar zullen wij dan ook maar eens mee beginnen.
    Vandaag zal ik het recept weg brengen voor de malaria pillen.
    Bij ons gaat trouwens alles goed.
    Groetjes van ons allemaal.
    Liefs Ina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 116995

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: