Oeeeh wat een mooie tijd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu Oeeeh wat een mooie tijd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jantien Traa - WaarBenJij.nu

Oeeeh wat een mooie tijd!

Door: Jantien

Blijf op de hoogte en volg Jantien

04 April 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heee allemaal!
Na Esther te hebben gesproken heb ik toch maar besloten naar het internet-cafe te gaan en een verhaaltje te plaatsen.
Afgelopen weekend was geweldig! Tevens ook soms een beetje stressvol. Want, zoals sommigen weten, gaat mij niet altijd alles vlekkeloos hahaha!
Het begon allemaal op de donderdag, toen Melissa en ik belden naar Homeaffairs of ons Visum er al was. Mijn visum-aanvraag bleek mislukt te zijn! Oeps! De man zei tegen mij dat ik er zaterdag maar heen moest gaan om het te regelen. Ik zei dat ik nog maar 4 weken de tijd heb voordat ik op rondreis zou gaan, maar daar kon hij niets aan doen.. Naja, dacht ik. Ik ga er zaterdag wel heen.
De vrijdagmiddag wilde ik voor Annemiek, Merel en mij gaan boeken vor Robbeneiland. Omdat ik een creditcard had moest ik dat doen. Dat lukt mij wel zei ik nog!! :D Haha.. Maar ik klikte niet op 2 april (zaterdag) maar 3 april (zondag). OEPS!! En daar werd 600 Rand van mijn rekening afgeschreven. Ik belde vervolgens de organisatie... Haha! En wat werd mij gevraagd?? Of het geen 1 april grap was hahahaha! Ik zei direct dat dat niet het geval was helaas en de man zette het ticket van 3 april zo om in een ticket van 2 april. Oef, gelukkig! :D


Vrijdagavond zijn Melissa en ik naar de film geweest ' The King Speech '. We wilden daarna gaan stappen in Tigertiger maar daar kwamen we niet in haha, geen details maar je moest 21 zijn..
De volgende dag ben ik vroeg op pad gegaan naar Capetown - Homeaffairs. Ik baalde er enorm van omdat ik mijn visum echt moet hebben voor de rondreis met mijn ouders naar Swaziland. Ik belde Annemieke en Merel met wie ik naar het Robbeneiland zou gaan die zaterdag en ze wilden wel met mij om 8u de trein pakken richting Capetown daarvoor, hoe lief?!! Haha.:D


Toen we daar aankwamen liet een Afrikaanse man mij voor, echt heel sociaal en dus was ik vrijwel direct aan de beurt. De medewerkers achter de balie, waren in tegenstelling tot de vorige keer, erg aardig en hielpen mij erg goed. De aanvraag bleek echter goed te zijn gegaan en nu ik krijg een bericht via de sms wanneer mijn visum er is. Dan halen Melissa en ik ons visum samen mooi op!:D Geregeld! Moooooi!

Toen zijn Annemieke, Merel en ik naar een terasje gegaan waar we om 10uur 's ochtends fish en chips heb gegeten (dat had ik hier nooit gehad, en het wordt hier echt heel veel gegeten!).
Daarna hebben we de bus gepakt naar het Waterfront en daar weer een terasje gepakt. Ik heb Annemieke en Merel getrakteerd op een Don Pedros (amarula, ijs en chocoladesaus). Toen we dit drankje hadden kwamen we erachter dat we over 5 minuten bij de gate aanwezig moesten zijn voor het robbeneiland. OEPS!!!!!
We hebben het drankje ge-at, en toen de boot op gegaan! De vaart was niet zo'n pretje met de hoge golven haha..

Het robbeneiland was erg mooi. We kregen eerst een rondleiding van een man in de bus, en vervolgens werden we door de gevangenis rondgeleid door een ex-gedetineerde. Dat was erg indrukwekkend. Hij vertelde hoe Nelson Mandela was en hoe hij zich gedroeg in de gevangenis. Ook heb ik Nelson's cel gezien. Het was erg klein.

Vervolgens zijn we naar huis gegaan. Die avond gingen we met veel Nederlandse studenten stappen in club 31- Hemisphere, wat erg gezellig was! We moesten 5 euro entree betalen, wat daar erg veel is, en dat kon je ook merken. Melissa en ik werden door een mannetje meegenomen naar de lift, en hij bracht ons naar de 31e verdieping in het Absa-gebouw, waar de discotheek was! :D Het uitzicht over Capetown was prachtig!!

Zondag zijn Melissa en ik er optijd uitgegaan om een robbentour te gaan doen met een boot in Houtbay. We hadden gehoord van een aantal andere Nederlanders dat het geweldig moest zijn! Het weer was die dag echt super! We zijn eerst naar de craft-market geweest in Houtbay. Dat was erg leuk! De mensen zeurden daar niet zo om spullen te verkopen en er heerst een heel relaxte sfeer. Daar hebben we wat dingetjes gekocht en daarna zijn we naar de haven gelopen via het strand. Heerlijk!
En oh wat was die tour op de boot mooi. Al die zeehonden, geweldig! :D
Na de tour hebben Melissa en ik gegeten bij Ocean Basket, een visrestaurant. We hebben een visplaat besteld voor 2 personen, om ons even lekker te laten verrassen haha! En daar kwam het aan.. mosselen, inktvisjes, calamari, lijnvis en gamba's! Heerlijk! We hebben alles geprobeerd en ik zal Melissa's gezicht bij de inktvisjes nooit meer vergeten hahaha!:D
We hebben afgerekend en daarna zijn we lekker gaan slapen thuis om vervolgens fit te zijn voor stage.

Vandaag heb ik met de leerlingen de brieven geschreven naar de leerlingen in Nederland. Het was erg leuk en de leerlingen waren erg enthousiast!:D

Morgenavond gaan we naar Mojo's, een restaurant waar je kunt eten in boomhutten en op een Afrikaanse manier geschminkt wordt :D

Woensdag ga ik op kamp met mijn klas tot vrijdag! :D Zaterdag gaan Melissa en ik verhuizen voor de laatste 2 weken naar de Groote Schuur. Daar hebben we internet en hoeven we zelf niet meer te koken. Tevens is het de helft goedkoper!
Zaterdagavond gaan we naar een Rugby-wedstrijd, want dat is echt DE sport hier. Ik heb er zin in!

Ik laat jullie horen hoe alles was!
Tot snel! x


  • 04 April 2011 - 14:11

    Leonie:

    Poeh, wat een verhaal weer!:D
    Heel veel plezier op kamp deze week en geniet er nog even van!!
    Dikke kus!

  • 04 April 2011 - 14:38

    Esther:

    Dankzij mij toch weer wat te lezen.. Wat een eer! Super mooi verhaal weer!! Je maakt wat mee daar.. Ben benieuwd naar de foto's van Mojo's. Klinkt heel leuk! Veel plezier op kamp.
    Liefs Esther

  • 04 April 2011 - 15:11

    Wilma:

    Nu eens een keertje eerder gereageerd dan je vader.
    Weer met veel plezier je verhaal gelezen !!! :D:D:D
    NOG DRIE WEKEN !!!!!!!!!!!!!!!!
    Veel plezier op kamp, doe de groetjes aan de meiden.
    Dikke kus Mama.

  • 04 April 2011 - 16:14

    Erwin Mol:

    Leuke reisverslagen elke keer:) hou het nog wel beetje in de gaten en ben toch wel beetje jaloers;)

    Have fun.

  • 04 April 2011 - 17:52

    [oom] Henk En Gerrie:

    Hallo Jantien.
    Gisteren heel gezellig met je ouders een borreltje [of twee] gedronken.
    We hebben ook het prachtige fotoalbum van Hanneke bekeken.
    We wensen je [en straks samen met Andre en Wilma] nog een hele fijne tijd toe.
    Groetjes uit Groenlo

  • 04 April 2011 - 18:36

    Vera:

    Wat een toffe verhalen weer.. Maar waar ik het meest nu benieuwd naar ben is, hoe vond je The King Speech? Haha ik heb hem ook gezien, maar ben er bij in slaap gevallen.. Maar hoor van veel mensen dat ze hem geweldig vonden! Dus misschien ligt het aan mij ;-)
    Heel veel plezier deze week op kamp en dan de laatste weekjes stage en dan lekker genieten met je ouders!
    Tot snel!
    xxx

  • 05 April 2011 - 04:42

    Jantien:

    hahaha.. inderdaad. The King speech viel ons ook erg tegen. De leerkrachten hier hadden het er de hele tijd over dus wij dachten, die moeten we zien! Not.. hele film dat gestotter, en het eind was een beetje voorspelbaar ;)
    Ag jaaaa haha! :D

  • 05 April 2011 - 12:07

    Hanneke:

    He zus!

    Leuk verhaaltje weer!
    Nog 3 weken en papa en mama gaan al die kant op. Spannend!
    Heerlijk op rondreis!
    Nou tot de 21 mei! Het weekend erop (Millingen) kunnen we mooi jouw terugkomst vieren! :D

    Liefs

  • 05 April 2011 - 12:48

    Claudia:

    Hey Jantien,

    Wat een ontzettend gaaf verhaal weer! Wat maak je toch veel mee. Je moet straks als je terug bent samen met je zus een bestseller gaan schrijven ha, ha,
    Nog een kleine 3 weekjes en dan komen de Flodders.... (Flodder in Zuid Afrika deel 2)
    Wens je nog een hele fijne tijd en geniet ervan!!!

    Groetjes van ons allemaal

  • 06 April 2011 - 13:23

    Jolien:

    Hee jannes:D
    Don Pedros klinkt lekker:D haha!
    Klinkt wel super tof, lekker stappen met zijn allen:P
    Ben benieuwd hoe het gister was eten in de boomhut. Toffe stories!
    Liefs jo:D

  • 07 April 2011 - 12:27

    Iris:

    Heee Sjantien!

    Uiteraard weer een leuk verhaal. Volgens mij heb je half Afrika al gezien haha! Na deze week kamp nog maar 1 weekje en dan heb je gewoon vakantie en komen de Tokkies jullie kant op..gezellig! In die tijd zal ik hier met Hanneke wel even 1..2..of 3 glaasjes op jullie drinken!:D
    Tot snel en veel plezier!

    p.s. al een negertje aan de haak geslagen?!

    Liefs Iris!

  • 09 April 2011 - 07:26

    Anke:

    hey juf
    zo te lezen heb je het heel erg leuk daar.Het is leuk om te zien hoe die kinderen met onze tekeningen bezig zijn.Voor hun hoef je natuurlijk niks te vertalen hihi.Tot snel
    Groetjes Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Jantien

Iets korts over mijzelf? Nou okee.. Ik zit in mijn 3e jaar v.d. Pabo @ Edith Stein.. Als het goed is het laatste jaar ! :D Verder ga ik veel stappen en hou ik wel van een potje volleybal / gitaar spelen ;)

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 117001

Voorgaande reizen:

23 Januari 2011 - 20 Mei 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: